A Kett-pedagógia egy speciális pedagógiai módszer, amely a német pedagógus, Franz Kett nevéhez fűződik. Az óvodai nevelésben is egyre nagyobb teret nyer, mivel játékos és élményszerű módon segíti a gyermekek érzelmi, szociális és értelmi fejlődését. A módszer alapja az úgynevezett szimbólumközpontú pedagógia, amely az érzelmi nevelésre és az élethelyzetek megértésére helyezi a hangsúlyt.
A nyírbátori Báthori István köznevelési intézmény óvodájának mindennapjaiban különleges szerepet kap a hitélettel való törődés, amely számunkra nemcsak feladat, hanem szívből jövő küldetés. Szeretnénk, ha a gyermekek szívesen és örömmel fogadnák mindazt, amit mi keresztényi szeretettel nyújtunk nekik – és ebben az évben egy új, különleges módszerrel gazdagítottuk közös utunkat.
Első alkalommal alkalmaztuk Franz Kett pedagógiai módszerét, amely élményszerű, játékos formában segítette, hogy a gyermekek még közelebb kerülhessenek Árpád-házi Szent Erzsébet példamutató jóságához. Az együtt töltött idő, a közös alkotás, és a szimbólumokkal gazdagított tevékenységek nemcsak tanulságosak, hanem szívmelengetőek is voltak.
A képeken látható alkotás segítségével elevenítettük fel Szent Erzsébet történetét, miközben a gyermekek szívükben is átélhették üzenetét: a jóság és a szeretet erejét. Ez a rendkívüli élmény nem jöhetett volna létre Dobosné Bátorligeti Klaudia óvodapedagógus nagyszerű munkája nélkül, akinek ezúton is hálásan köszönjük!
Bencsik Erzsébet
óvodavezető
Öröm-hír sajtóiroda/Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye