„Újuljatok meg!” – Csíksomlyóban járt a Szent Imre zarándokcsoportja

Csodálatos zarándoklaton vettek részt a Szent Imre Katolikus Gimnázium diákjai és tanárai Csíksomlyón a pünkösdi búcsún. Volt, aki először járt a kegyhelyen, és volt, aki már többször is járt a búcsúban. Abban mindenki egyetértett, hogy vissza kell jönni!

A Rákóczi Szövetség támogatásával már 3. alkalommal vettek részt diákok és tanárok a zarándoklaton a Boldogasszony zarándokvonattal, ám idén busszal szerveztük az utazást. A szállásunk a kegytemplom melletti Szent István Otthonban volt, így többször nyílt lehetőségünk a kegyszobor előtt imádságban elcsendesedni, virrasztáson részt venni. Szombaton a többi zarándokkal indultunk a nyeregbe a szentmise helyszínére, útközben Mária-énekeket énekelve. A körülöttünk gyalogló hívek meghatódtak fiataljaink méltóságteljes és példaértékű viselkedésén, és örömmel kapcsolódtak be énekünkbe. Magával ragadó, összehasonlíthatatlan érzés a nyeregben, a hármashalom oltár előtt több százezer emberrel együtt lenni. Hisz mindannyian, keresztények és magyarok, a világ számos pontjáról azért jöttünk erre a kegyhelyre, hogy együtt éljük át Pünkösd ajándékát, a Szentlélek kiáradását.

„…hit nélkül, reménység nélkül, istenkapcsolat nélkül nem lehet életben maradni…”- mondta Felföldi László pécsi megyéspüspök a szentmisében. Püspök atya szavai megrendítőek, bátorítók, cselekvésre buzdítók voltak. Komoly feladatokat kaptunk, határozott iránymutatást, buzdítást. És a szentmisét záró himnuszok… ! Ezt a megrendítő élményt mindenkinek át kellene élni legalább egyszer, mikor több százezer magyar együtt énekli büszkén a pápai, a magyar, a régi és az új székely himnuszokat. Csodálatos találkozásokat éltünk át a nyeregben ismerősökkel, munkatársakkal, boldogan üdvözöltük egymást.

Vasárnap és hétfőn kirándulásokra is volt lehetőségünk: megnéztük Csíkszeredában a Makovecz Imre által tervezett Millennium templomot, a Gyilkos-tavat, a Békás-szorost, Farkaslakán Tamási Áron sírját, és Kolozsvár főterét. A Szent Mihály székesegyházban a magyar nyelvű szentmise végére értünk oda, de a záró himnuszokba itt is büszkén bekapcsolódtunk, és a zengő orgona kíséretében a mi énekünk is együtt zengett a hívekével.

Hálás köszönet a Rákóczi Szövetség anyagi támogatásáért, csapatunk minden tagjának a rugalmas alkalmazkodásáért, és fiataljainknak a példaértékű jelenlétéért. Mindannyian úgy indultunk haza, hogy jövőre vissza kell jönni!

„Annyit ér ez a zarándoklat, amennyivel holnaptól jobb, több lesz az életünk az által, amit magunkkal viszünk innen és megvalósítunk.” – kaptuk útravalóul püspök atyától.